Returer & reklamationer

Retur och reklamation
 
Vid nyttjande av ångerrätten/öppet köp/bytesrätt står du själv för kostnaden för returfrakten tillbaka till oss. Vi ser gärna att du kontaktar oss via mail innan för att få en retursedel och vidare instruktioner: kundservice@pusselavenyn.se 
 
 
Hur returnerar jag en vara?
 
Du har 14 dagars ångerrätt sedan har du upp till 60 dagars öppetköp och bytesrätt när du handlar hos oss.
 
OBS! Tänk på att förpackningen ska vara obruten.
 
Steg-för-steg vid ånger/retur/byte
  • Kontakta Kundservice via e-post: Kundservice@pusselavenyn.se för att få en retursedel

  • Skriv ut bifogad retursedel

  • Lägg tillbaka varan och alla ev delar du vill returnera i dess originalförpackning i kartongen den kom i/skyddande emballage.

  • Inkludera dina uppgifter (namn, adress, ordernummer) i paketet samt skriv med anledning till returen/reklamationen för snabbare hantering.

  • Försegla paketet noggrant.

  • Fäst returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln.

  • Lämna in paketet på ett Schenker ombud

  • Spara kvittot som retur bevis.

 
 
Hur byter jag en vara?
 
Om du vill byta din vara till en annan storlek, färg eller modell ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägga en ny beställning på den vara du önskar. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka minus returfrakten.
 
Om du vid köptillfället har använt rabattkod, mängdrabatt eller liknande, så kontakta oss gärna så kan vi hjälpa dig hur man gör.


Hur reklamerar jag en vara?
 
Kontakta vår kundservice: kundservice@pusselavenyn.se för att reklamera din produkt; bifoga bild på den skadade varan så hjälper vi dig vidare med en fraktsedel och vidare instruktioner. Vi står alltid för returfrakten vid reklamation om du använder våra fraktdokument. Om du väljer att inte använda PusselAvenyns fraktdokument, står du själv för fraktkostnaden vid returen. 
 
Mejla följande information vid reklamation:
  • Ordernummer

  • Produktnamn

  • Problembeskrivning

  • Hur och när problemet uppstod

  • Bild och/eller video som tydligt visar vad felet är

  • Bild där hela produkten syns

  • Serie-/Batchnummer (Om det finns)



Jag har idag mottagit en produkt som är transportskadad, vad gör jag?
 
Har ditt paket blivit skadad under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande information:
 
  • Att en Anmälan har upprättats hos speditören, så fort skadan upptäcktes. Helst direkt när paketet levererades. Skicka med det underlaget.

  • En närbild på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.

  • Bild på både yttre och inre emballage (bubbelplast osv).

  • Bilder som visar hur varan låg förpackad. Öppna lådans flikar och ta ett kort rakt ner i lådan när allt inneremballage och innehåll ligger som det var packat vid leverans.

  • Bild på den trasiga varan.



Jag har mottagit fel produkt, vad gör jag?
 
Kontakta vår kundservice kundservice@pusselavenyn.se och bifoga en bild på följesedeln tillsammans med den felaktiga produkten. Vi kommer att bifoga retursedel samt skicka ut en korrekt produkt omgående!
 
Läs mer om våra villkor på Köpvillkor